My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Friday, March 14, 2014

MISTERI KEHILANGAN MH370


Sejak kehilangan dari tinjauan radar pada awal pagi Sabtu yang lalu, seluruh dunia bagaikan dilanda kemuskilan yang tak pernah terjawab (setakat ini). Walaupun terdapat banyak spekulasi yang muncul satu demi satu, namun misteri kehilangan kapalterbang MH370 tetap menjadi misteri. Dimanakah kapalterbang ini berada? Masih hidupkan semua penumpangnya? Bagaimana dengan kotak hitam yang menjadi petunjuk terakhir keberadaan kapalterbang tersebut? Siapa yang mampu merungkai persoalan bagi seluruh dunia ini?

Apa pun persoalan yang ada dalam kepala kita, satu perkara yagn tidak mampu sesiapa pun manusia selami: Kekuasaan dan Keesaaan-Nya. Apa pun kedudukan teknologi dan kebijaksanaan manusia, namun sedikit pun tidak dapat menandingi kemuliaan Tuhan. Siapa manusia sehingga berani mempersoalkan kehendak dan tindakan Tuhan? Namun Tuhan tidak pernah menginginkan sesuatu bencana dan melapetaka berlaku kepada manusia ciptaan-Nya. Tetapi Tuhan mengizinkan semua itu berlaku demi untuk menyedarkan manusia.

Ketahuilah sesungguhnya, Tuhan sedang memberikan pembelajaran dan pengajaran kepada seluruh manusia yang adi di permukaan bumi ini. Jangan bongkak, jangan sombong, jangan tinggi diri, jangan bertelingkah sesama, jangan pentingkan diri, jangan memeras orang yang lemah, jangan meminggirkan keadilan, bantu yang memerlukan, kasihi sesama manusia, jagai alam sekitar, kasihi binatang dan hewan, jangan musnahkan alam sekitar dan yang paling utama jangan sesekali mengengkari perintah dan suruhan Tuhan, bersandarlan sepenuhnya kepada-Nya.

No comments: