My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Friday, February 17, 2012

Isteri Tinggalkan Suami Kerana Ketiadaan Tandas

Siapa sangka perkara biasa yang remeh-temeh mampu menjadi hal luar biasa.

Pernah tak anda mengalami ‘ketiadaan’ tandas dikala anda sangat memerlukannya. Bayangkan jika anda mengalami senak perut, atau anda mahu melepaskan hajat misalnya nak buak air kecil atau air besar dan anda sukar menemui sebuah tandas?

Jika anda dalam suatu perjalanan yang jauh dan sedang menaiki kenderaan awam misalnya bas dan tiba-tiba perut anda meragam tidak tentu pasal, sudah tentu bulu roma anda meremang! Pastinya dalam fikiran anda ialah: TANDAS DI MANA? Apalagi kalau dalam bas tersebut tidak ada toilet. Waduh, gempar!

Tapi lain kisahnya dengan seorang wanita India yang berani meninggalkan suaminya selepas beberapa hari berkhawin gara-gara ketiadaan tandas di rumah suaminya.

Ikuti kisah selanjutnya ….


NEW DELHI: Seorang wanita India diberikan ganjaran kerana keputusan beraninya meninggalkan kediaman suaminya dalam tempoh beberapa hari selepas berkahwin sebagai membantah ketiadaan tandas di rumah itu, kata pihak berkuasa, semalam.

Anita Narre akan diberikan AS$10,000 (RM32,000) oleh sebuah organisasi, Sulabh International kerana enggan melepaskan hajat di kawasan terbuka dan mencetuskan “revolusi tandas” di kampungnya di Madhya Predesh, menurut majistret daerah, B Chadrasekhar.

“Anita mendorong wanita lain di kampungnya memujuk pasangan mereka supaya membina tandas. Kampung itu berubah hari ini, terima kasih kepada tindakan beraninya,” katanya. Anita meninggalkan kediaman suaminya, Shivram, seorang buruh selepas perkahwinannya Mei tahun lalu kerana tiada tandas di dalam rumah itu. Dia pulang hanya apabila suaminya sudah membina sebuah tandas dengan bantuan pegawai daerah.

Chandrasekhar berkata, kempen kebersihan yang menawarkan pembinaan tandas di daerah itu secara percuma sebelum ini dihalang kerana penduduk kampung menyangka mempunyai kemudahan itu di dalam rumah adalah kotor. - AFP

Sumber: myMetro

5 comments:

CD said...

rumah kalo xde toilet, mmg xleh hidup.. huhu.. :)

Diari Si Froggie said...

gila tu tak de toilet.. fengsan.

suzie rahman said...

hihi..ate mna nk buang nya.mmg terseksa jiwa n raga.kui3

kehidupan yang indah said...

makasih banyak atas semua info nya ,,,,,,,

Jim Taylor said...

Interesting rread