My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Wednesday, January 18, 2012

"Aku Dah Nak Tebus Ni!"

Sedar tak sedar rupa-rupanya saya dah tak update blog KH ni untuk sekian lama sejak 6 Januari 2012 kecuali semalam [17 Januari 2012].

Ini adalah entri saya pada 6 Januari 2012. Nampaknya saya dah membiarkan blog KH idle dengan sendirinya walaupun saya cuma sekali-sekala blogwalking di blogger teman-teman.




Semalam 17 Januari 2012, saya buat satu entri yang biasa-biasa saja. Dengan satu motif: update blog KH selain menyambung semula keinginan untuk melepaskan diri dari kepompong 'kemalasan' yang tidak dirancang.




Sebagai seorang yang sentiasa berhadapan dengan para pelajar yang lebih 'advance', pelajar yang bijak melihat, bijak mendengar, bijak menilai, bijak berkata-kata, bijak meluahkan pendapat, bijak beremosi, dan seumpamanya, kadang kala saya terhumban dalam gaung kecamuk yang tidak berkesudahan ditambah dengan tugas rutin dan tugas 'tidak nyata' yang sering datang tanpa menentu. Saya panggil ini sebagai serang-tubi masa, dan pada akhir masa lapang juga turut diheret bersama untuk menyelasaikan setiap tanggungjawab.

'Serangan-serangan' seumpama ini, mahu tidak mahu menyebabkan saya sering ketepikan hal-hal berblog walaupun pada dasarnya saya rindu untuk update KH.

In the end, saya pasti yang ini: masa berlalu dengan kepantasan kilat. Saya akur ini.

No comments: