My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Tuesday, March 26, 2013

Ambil Masa Untuk Berdoa

Setiap manusia mempunyai anutan dan kepercayaan atau lebih tepat saya katakan sebagai agama. Kenapa agama? Apa pentingnya agama itu? Baik, sebenarnya orang yang beragama mempunyai sesuatu dalam pegangan hdiup mereka. Agama itu dapat memimpin keberadaan seseorang itu. Nah, ada banyak agama yang ada di dunia ini. Apa pun agama anutan anda, beragamalah sesuai suruhan dan amalan mulia agama anda. Bukan hanya beragama tetapi hanya bersifat kulit sahaja. Dalam kata lain, beragama bukan di bibir sahaja.

Satu daripada tips hidup harmoni ialah Ambil Masa Untuk Berdoa. Kenapa? Apa sebab doa itu penting? Siapa yang harus berdoa? Berdoa kepada siapa? Antara persoalan yang terlalu ringkas tetapi tidak dapat dijawab oleh kebanyakan manusia.

Kehidupan dan hidup bukanlah semata-mata kerana atas usaha dan kemampuan tersendiri individu itu sendiri. Ada suatu kuasa yang memacu keberadaan hidup seseorang. Kuasa itu, sama ada seseorang itu sedar atau pun tidak, akan sentiasa bersama-sama dengan individu tersebut dalam membina dan memperkembangkan potensi-potensi hidup agar sentiasa harmoni.

Kuasa itu tidak lain ialah kuasa yang tidak dapat dilihat tetapi boleh melihat, tidak dapat dipegang tetapi boleh memegang, tidak dapat diungkapkan tetapi boleh menjangkau, tidak dapat dirasai tetapi boleh merasa, dan itu ialah kuasa Yang Maha Esa.

Berhubunganlah dengan kuasa itu melalui doa, dan anda akan merasai dipegang, dilihat, dijangkau, ditemani, dan yang paling utama ialah anda merasa tidak keseorangan. Perasaan keseorangan sering membawa ketidaktenteraman pada diri dan hidup seseorang. Lihatlah pada diri anda, apakah ada sesutau yang kurang pada diri dan hidup anda saat ini? Jangan terlalu gelisah sebab ada perkara yang jauh lebih penting yang boleh anda lakukan: berdoa.

Doa membawa anda kepada-Nya. Doa berupaya menyedarkan anda bahawa anda tidak berupaya sebenarnya. Doa akan memampukan anda agar dapat terus melalui gelombang kehidupan hidup ini tanpa sebarang kekangan yang pada akhirnya, doa akan mempastikan hidup anda akan menjadi lebih harmoni. 

Hari ini, bagaiman pun sibuknya keadaan anda, ambillah masa untuk berdoa dan anda akan merasai perbezaan.

Jika ada waktu yang lebih berbahagia saat ini, itu bukanlah waktu yang bersenang lenang, itu bukan juga waktu yang ramai teman, itu bukanlah waktu anda sedang berada di tempat pelancongan yang indah, itu bukanlah juga apabila anda dianugerahi gelaran dan pangkat tertinggi, tetapi waktu itu ialah apabila anda mengambil sedikit dari masa anda untuk berhubungan dengan Pencipta anda melalui doa. Waktu anda dalam doa.

8 comments:

Vpie ◥TwekzLibz◤ MahaDhifa said...

.. bener banget. namun yg terpenting itu adalah setelah sholat. he..86x ..

Harun Ar said...

Ya meskipun sesibuk apapun.....

AZLA said...

benar sekalki sobat, kita perlu pengaturan diri untuk bisa tetap berdoa
terima kasih sudah berbagi

Cara mengobati asam urat said...

Makasih banyak atas semua info nya ,,,,,,,

Obat darah tinggi tradisional said...

Makasih banyak infonya gan,,,,,,,,,,

Obat Kanker Serviks Tradisional said...

nice post ,,,,,,,,,,

Obat rematik tradisional said...

nice post ,,,,,,,,,,,

Obat kanker payudara said...

info yang bagus nie gan .........