My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Sunday, February 12, 2012

There Are No Members Yet?

Maaf ya kepada teman-teman blogger. Sekali imbas terbayang di benak saya bahawa blog tertentu memang belum ada followernya apa lagi jika dilihat berdasarkan paparan 'Joint This Site'. Memang kosong ditambah pula dengan kenyataan 'There Are No Members Yet'.

Seperti ini:


Kemudian selepas diklik 'Joint This Site' dan seterusnya kita sahkan untuk menyertai blog berkenaan, satu paparan yang memperlihatkan semua follower yang dah follow!

Seperti ini:




.... dan ini:

Dan ini ...

Walaupun pada dasarnya kaedah menarik follower untuk follow sesuatu blog seumpama ini tidaklah memudaratkan tetapi ia sedikit mendatangkan presepsi kurang menyenangkan bagi sesetengah pihak.

Kita berblog secara ikhlas dan kita follow mana-mana blog dengan perasaan tulus ikhlas. Tidak perlu ada rasa paksaan atau dorongan dalam apa pun bentuk. Maknanya kita follow blog lainnya tanpa mengharapkan apa-apa balasan dari empunya blog tersebut. Apa pun kalau mereka flollow balik blog kita, syukur, kita perlu berterima kasih. Saya fikir teman-teman blogger setuju dengan saya dalam perkara ini.

Apa sekali pun, saya dah follow dua blog yang saya sebutkan di atas.

Selamat berblog.

Semoga Suksess Selalu.

6 comments:

suzie rahman said...

oyeker..suzie pon ade jmp blog cm tu jg.tp suzie xfolo.tu sbb xtaw.per pon..knp perlu tipu.org klu die nk folo,die folo.hish..

xDer said...

maaf ya.. blog itu kepunyaan saya. entah kenapa sejak dimasukkan kedalam script button dia tak mahu keluar secara penuh. dia akan hanya memaparkan sepertimana yang terlihat (no follower?) sudah puas saya mencuba berbagai cara tapi still masih begitu :(

xDer said...

@ suzie rahman
maaf mencelah.. tidak terlintas untuk menipu, sedangkan tiada manfaat untuk menipu perihal seremeh ini. saya sendiri tidak tahu knp jadi sebegitu. sebaiknya, cer beri tips mcmne nak elak dari berlaku cenggitu :)

Guyop Rukon said...

hehe mngkn saya agak sulit membaca bahasa abang . tp saya paham maksudnya.. :) and saya sependapat sama abang ... ;)

Dumuk Struck said...

Saya setuju dengan abang :)
dan ini jg menjadi bahan pertimbangan untuk saya sendiri, supaya tidak memaksakan agar mereka yg saya follow jg ikut foolback....
Terimakasih bang...

somoon said...

dedicated to Suzie Rahman, xDer, Zenzen, Dumuk Struck & semua pengunjung Keluargablogger - Keluarga Harmoni, terima kasih dengan rakaman komen teman-teman sekalian. Saya amat menghargainya. Semoga Suksess Selalu.