My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Thursday, February 9, 2012

Sudahkah Anda Ucapkan “Terima Kasih”

Tidak dinafikan sejak kecil lagi kita sering didedahkan dengan ungkapan 'Terima Kasih'. Mama atau ayah tidak pernah bosan mengingatkan kepada anak-anak mereka mengucapkan dua patah perkataan ini setiap kali anak-anak mereka menerima sesuatu dari seseorang.

Kita sering lupa menyelami erti sebenar ungkapan keramat ini. Lalu apa sebenarnya makna ucapan 'terima kasih' itu? Apakah ia hanya sekadar ungkapan semata-mata? Atau apakah ia hanya sekadar kebiasaan selepas menerima sesuatu?

Terima kasih membawa seribu makna yang 'anggun' lagi 'ayu' apabila dihayati. Ucapan syukur kepada Yang Maha Esa atas segala kebaikan-Nya kepada kita adalah sesuatu yang patut kita fikirkan. Walau dalam susah atau derita memang ada sahaja nikmat yang kita terima dari-Nya. Apa lagi jika kita dalam senang. Udara yang sedang kita hirup untuk terus hidup memang suatu pemberian-Nya yang utama. Namun kebanyakan manusia sering alpa mengucapan syukur kepada-Nya dikala senang.

Dikesempatan ini, sesiapa sahaja yang sedang menatap article ini, saya dengan senang hati dan tulus ikhlas ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada sahabat sekalian kerana anda sedang menghayati ucapan 'terima kasih' tersebut.

Apakah anda masih sanggup mengucapkan terima kasih kepada seseorang yang membenci anda, atau pun mungkin seseorang yang pernah mengkhianati anda?

Kepada ayah, bonda, abang-abang, kakak-kakak, adik, sahabat-sahabat, rakan-rakan, dan sesiapa sahaja, saya ucapkan terima kasih kerana anda menerima 'saya sebagaimana saya ada'.

Masanya belum terlalu lambat untuk anda ucapkan terima kasih kepada sesiapa pun juga.

3 comments:

Newbiexpose said...

Salam sehat gan, sukses selalu saya ada award buat agan silahkan dicek....

Anonymous said...

blogwalking…hope you can visit me back. Terima Kasih

obat kuat pria said...

artikel yang menarik..tentu kadang kita lupa berterimakasih