My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Friday, February 3, 2012

Keperitan Hidup Ibu Tunggal Warga Emas

Kisah ini benar-benar menyentuh kalbu ini. Bagaimana mungkin seorang bekas kakitangan awam boleh terlepas dari penglihatan pihak-pihak berkuasa sehingga hidupnya dilanda keperitan. Apakah jasa-jasa yang pernah dia sumbangkan kepada negara, khususnya kepada jabatan perkhidmatan awam tidak sedikit pun diambil peduli? 
Saya fikir, sebagai rakyat yang sentiasa di'persembah'kan dengan laungan 'rakyat didahulukan', sepatutnya tidak ada lagi rakyat yang mendertita keperitan hidup dipermukaan bumi bertuah ini sendiri!

Jika ada sesiapa yang terbaca dan terdorong untuk menjadi prihatin, tolong siasat keadaan ibu tunggal yang menderita keperitan hidup ini seperti yang disiarkan dalam tabloid myMetro bertarikh 03 Januari 2012, Jumaat dan ajukan kepada pihak-pihak berkuasa untuk tindakan bantuan yang sepatutnya.

Untuk berita selengkapnya, baca selanjutnya ...


KUALA LUMPUR: Seorang ibu tunggal yang hidup merempat dan mengemis bagi menghabiskan sisa-sisa kehidupan, mungkin mencatat rekod tersendiri apabila menjadikan tidak kurang 30 masjid di Lembah Klang sebagai tempat berkelana.

Mahu dikenali sebagai Fazilah, 59, bekas kakitangan awam itu berkata, dia memilih jalan hidup sedemikian selepas kematian suami pada 2009 dengan tinggal di masjid dan mengharapkan belas ihsan jemaah yang singgah menunaikan solat untuk mendapatkan sesuap nasi.

“Seperti orang lain, saya juga ingin memiliki rumah sendiri, tapi dengan keadaan sekarang jika ditakdirkan saya meninggal dunia di masjid, saya reda,” katanya ketika ditemui di Masjid Al Bukhari, di sini.

Fazilah berkata, dia tidak mempunyai penyelesaian lain untuk mendapatkan wang bagi menyara hidupnya bersama seorang anak lelakinya berusia 34 tahun yang lembam dan tergolong dalam kategori orang kelainan upaya (OKU).

Menceritakan keperitan hidupnya, Fazilah berkata, semuanya bermula pada 2002 selepas rumah setinggan yang diduduki keluarganya di Kampung Bukit Botak, dekat sini, dirobohkan Majlis Perbandaran Selayang (MPS) untuk projek pembangunan.

Sumber: myMetro

6 comments:

Ahmad Halim Sholeh said...

wah..kasihan ibu ni

NewbieXpose said...

kasian juga... begitu berat pengorbanannya... ada award buat agan silakan di cek....

BlogS of Hariyanto said...

semoga ALLAH melapangkan jalan dan melimpahkan rezekinya kepada ibu ini

All Thing Viral said...

semoga mackik ni tabah (memang pun) menghadapi kehidupan yg perit. semoga ada org yg bersimpati kepada beliau(especially org2 kaya yg membazir duit di kasino)

Unknown said...

kesian nye...semoga die mendapat penganugerahan yang setimpal di akhirat nnt..amin :)

Sweethy Amore said...

Kisah yang mengharukan sekali.

pengorbanan yang besar dan Semoga Si ibu bahagia selalu.

Aamiin.