My Dear Friend, If You Want To Receive Very New And Hot Entry, Follow Me Here

Let Me have An Easy Way To Reach You Back

Please Press Once And I'll Press YoursToo

Your IP Address is:

Need Another Language For This Site?

Servise Peti Sejuk & Penyamanan Udara

Exchange Banner With Me?

Gaya View.
Copy and paste this code into your web:

Very Hot Entry You Might Like

Read Popular Malaysia News Paper Daily

Updated Everyday. Just Follow Here:
Popular Malaysia News Paper

Friday, April 17, 2015

WANG BUKANLAH SEGALA-GALANYA TAPI SEGALA-GALANYA MEMERLUKAN WANG

Saya tidak perlu tulis banyak mengenai topik ini. Semua orang sedia maklum. Semua orang faham. Segala-galanya memerlukan wang. Tambahan lagi apabila semua orang mengatakan tentang GST. Otak saya dah tepu dengan GST. Dari penjaja sayur ke taukeh kayu balak semuanya mengatakan tentang GST. Malah budak umur 2 tahun pandai sangat sebut GST. Malah security guard toilet awam pun fasih sangat tentang hal ini. Okey noktah!  Apapun kita jangan banyak soal. Ini hal polisi kerajaan. Semua yang kerajaan kita laksanakan tentunya demi negara dan mesyarakat. Tak keterlaluan jika saya katakan semuanya itu adalah demi kita semua, rakyat. Cuma saja kadang-kadang kita tidak begitu faham. Akhirnya kita rasa macam terbeban. Aduh ...!

Kadang kita riasu. Juga khuatir. Jangan-jangan kita tidak cukup wang hingga ke hujung bulan. Mana nak bayar itu. Mana bayar ini. Ansuran rumah, ansuran kereta, ansuran emas perak, ansuran kad kredit, belanja dapur, belanja minyak kereta, belanja budak-budak pergi sekolah, gaji amah, belanja top up telefon, belanja broad band, belanja wi-fi, belanja selera, belanja pakai, dan belanja .... fuh ...! terlalu banyak! Mana nak dapat duit bayar belanja semua itu? Lainlah kalau anda jutawan, petik jari semua melayang dan bergolek tepat pada waktunya.

Soal khuatir tidak cukup pulus memang lumrah. Kalau tidak, takkan ada orang mengemis. Kalau tidak, takkan ada orang mencuri. Kalau tidak, takkan ada orang tergamak menipu sesama orang. Kalau tidak, takkan ada orang rasuah. Kalau tidak, takkan ada orang membunuh sebab wang. Kalau tidak, takkan ada orang ... anda boleh sambung senarai ini ... takkan habis-habis!

Begini, saya takkan jamin tapi sekurang-kurangnya kita bertindak sebelum terlambat. Bertindak sebelum parah. Tidak salah berusaha. Itu bukan dosa.

http://www.komputerbuatduit.webs.com

Buat duit, pemasaran, business internet, pendapatan pasif, duit online, teknik buat duit online, buat duit di internet, pendapatan lumayan,pendapatan tambahan dan berbagai jenis pendapatan lagi ... cuba lah.

No comments: